Wilt u uw doelgroep bereiken via social media, maar weet u niet hoe dit moet? Is het laatste bericht dat u geplaatst hebt op Facebook of Instagram uit 2014 en heeft u eigenlijk helemaal geen tijd om de verschillende kanalen te onderhouden of heeft u geen idee wat u kunt plaatsen?
De bekendste socialmediakanalen zijn tegenwoordig Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, Twitter & Pinterest. Vandaag Multimedia heeft specialisten die zijn gespecialiseerd in al deze kanalen.
Inclusief Arbeid
Inclusief BTW
Inclusief Advies
Inclusief Voorbereidingsfase
Inclusief Beheerfase
Maandelijkse Rapportage
Inclusief 20% Korting
GRATIS Analyse!
Vandaag Multimedia is gespecialiseerd in socialmediamarketing en wij dragen hier graag zorg voor. In een persoonlijk gesprek geven wij advies over hoe social media het best kan worden ingezet om uw doelgroep te bereiken.
Daarnaast voorzien wij in een wekelijkse planning waarin de content verzameld en ingepland wordt. Hierdoor heeft u tijd over om te doen waar u echt goed in bent en doen wij dat ook.
Social-Mediamarketing kan ervoor zorgen dat u de juiste doelgroep bereikt en in contact komt met uw bestaande en nieuwe klanten. Om daadwerkelijk nieuwe klanten te vinden en de huidige klanten aan u te binden, dient er voor de doelgroep een meerwaarde te zijn op het internet om uw pagina te blijven volgen op social media. Ze willen geïnspireerd worden, op de hoogte blijven van het assortiment of aanbod of simpelweg vermaakt worden. De reden waarom de mensen uw pagina willen volgen, is uiteraard afhankelijk van het product of dienst die u aanbiedt. De mensen blijven boeien kost tijd, aandacht en kennis van social media. Elk kanaal is anders, elke doelgroep is anders en elk bedrijf is anders. Er zal dus een social media plan op maat worden gemaakt zodat er een zo hoog mogelijke output uit komt. Zo kunt u zich volledig richten op waar u goed in bent, dan doen wij dat ook.
Om bereik te creëren kan er gebruik gemaakt worden van Social Advertising, maar een Social-Media-Campagne heeft vaak een groot organisch bereik. Mits je een goede campagne opgezet hebt natuurlijk. Facebook is nog steeds het meest gebruikte socialmediaplatform, maar afhankelijk van uw doelgroep is het ook van belang om op de andere kanalen actief te zijn.
Jezelf onderscheiden van de concurrentie Het is natuurlijk erg eenvoudig om te kijken naar wat je concurrenten doen, maar dit creëert geen meerwaarde voor uw bedrijf. Wil je dat social media een echte meerwaarde toevoegt in het online marketing plan van uw bedrijf, dan moet er ook voor social media een doel gesteld zijn. Dit betekent dat je ook moet investeren in social media, zoals je dat ook in andere media zoals radio en tv zou doen. Met een volwaardige campagne, kun je je onderscheiden van de concurrentie en het merk zo echt op de kaart zetten.
Continuïteit Met een paar berichten per jaar op social media ga je het niet redden. Het kan wellicht zorgen voor een kleine groei, uw volgers zullen uw merk of bedrijf niet meer herkennen na een tijdje of zelfs vergeten. Een continue stroom van relevante berichten en natuurlijk contact met de doelgroep kunnen het succes van een campagne omarmen.
Verschillende mogelijkheden De campagnes kunnen verschillend worden ingezet. Creativiteit, originaliteit en persoonlijk zijn daarbij kernwoorden die voortdurend in de gaten gehouden moeten worden. Kies je voor social influencers om een campagne op te zetten of kies je voor een bepaalde #hashtag die gebruikt wordt. Een ingrijpend filmpje die volop gedeeld wordt kan ook het geheim zijn voor een succesvolle socialmediacampagne. De inzet van een socialmediacampagne is per merk of bedrijf verschillend en dient gemaakt te zijn voor de doelgroep. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor een socialmediacampagne? Neem dan contact op via info@vandaag-multimedia.nl.
Wij bieden drie verschillende socialmediapakketten waarbij er een keuze is uit een basis, uitgebreid of compleet pakket. Hoe groter het pakket, hoe meer socialmediakanalen er worden bezet. Wist je bijvoorbeeld dat LinkedIn het ideale kanaal is voor business-to-business en dat jongeren voornamelijk aanwezig zijn op Instagram? De kanalen zijn daarom vrij te kiezen en u ontvangt hier een uitgebreid advies over zodat we uw doelgroep zo goed mogelijk bereiken. Daarnaast is er ook een optie om advertenties in te zetten zodat het bedrijf ook online meer onder de aandacht komt. Met doelgroep segmentatie kunnen we ervoor zorgen dat de advertenties precies daar terecht komen waar de bedoeling is.
Het zou natuurlijk heerlijk zijn als u helemaal geen aandacht meer aan social media hoeft te besteden. Toch is dit niet helemaal het geval. We gaan dit samen doen omdat u precies weet waar het bedrijf voor staat en wat er intern speelt. Het traject start met een intake. Tijdens de intake wordt bepaald wat er met social media bereikt dient te worden, wat voor bedrijf/merk het betreft en op welke socialmediakanalen er aanwezigheid is gewenst zoals Facebook of Twitter. Op basis van de gegevens zult u advies ontvangen over u dit traject het best aangepakt kan worden om zo effectief mogelijk de doelgroep te bereiken. Na de intake is er een vrijblijvende keuze om te bepalen of er gestart gaat worden of niet.
De tweede stap is: aan het werk! Wij gaan wekelijks op zoek naar de beste content die past bij de strategie die wij samen hebben bepaald. Wekelijks ontvangt u een contentplanning waarin de letterlijke tekst van de berichten komt te staan. Hierop volgt een goedkeuring en anders feedback vanuit jullie kant. Indien er goedkeuring wordt gegeven, gaan wij de berichten inplannen.
Zodra de berichten geplaatst zijn, gaan wij er natuurlijk vanuit dat er reacties komen. Op basis van het pakket dat er gekozen is, kunnen wij reageren op deze reacties. Dit heet webcare. Het is de afgelopen jaren wel gebleken hoe belangrijk webcare is. Zodra de mensen het bedrijf willen bereiken wordt er al snel de social media bij gezocht. Of het nou om een klacht of juist een compliment gaat, er dient vanuit het bedrijf zo snel mogelijk gereageerd te worden. Indien u dan hard aan het werk bent, zorgen wij ervoor dat uw klanten zo snel mogelijk antwoord krijgen op de vragen.
Naast de wekelijkse content, kunnen wij ook voor de verschillende advertenties zorgen. Zo is er keuze om op Facebook te adverteren, maar ook op Twitter, LinkedIn of een ander socialmediakanaal. Dit zullen wij samen bepalen op basis van het budget en de doelen die er gesteld worden.
Elke maand ontvangt u vervolgens een rapportage waarin de vorderingen in worden bijgehouden. Zo kunt u eenvoudig en overzichtelijk zien wat het effect is van de aanpak zoals wij die samen hebben opgesteld. Social media is er om contact aan te gaan met uw klanten en daarom is het reageren op de reacties ook juist van belang. Zodra zij een bedankje krijgen op een compliment, zal de klant hier een blij gevoel aan overhouden en dit eerder nog een keer doen. Maak ook van uw fans uw klanten en laat ons aan de slag gaan op social media voor uw bedrijf. Neem contact op met info@vandaag-multimedia.nl of via de chat voor een vrijblijvend gesprek en de mogelijkheden onder het genot van een kop koffie.
Social Media is niet meer weg te denken als onderdeel van de online marketing bij bedrijven. Er moet echter wel eerst een doelgroep en volgers aangesproken kunnen worden. Deze kunnen doelgericht gevonden en bereikt worden door middel van Social Advertising. Bij Social Advertising kan er worden geadverteerd op verschillende socialmediakanalen. Hierbij kun je denken aan advertenties op Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn. Door middel van de socialmedia-advertenties kan er een community worden opgebouwd met terugkerende klanten.
Op Facebook zijn er verschillende type advertenties. Deze advertenties hebben ook verschillende doelen. Dit kan zijn om meer mensen naar de website te sturen, een groter bereik met een bepaald bericht creëren of meer volgers op de Facebookpagina. Er kan vooraf een budget afgesproken worden om te bepalen hoeveel er wordt uitgegeven aan een advertentie. Je weet hierdoor precies van tevoren hoeveel je kwijt bent en hoeveel mensen je kunt bereiken met een advertentie. Wij hebben al verschillende community’s opgebouwd door middel van Social Advertising op Facebook.
Twitter is nog steeds een veelgebruikt kanaal door bedrijven en de doelgroep. Toch wordt hier niet altijd optimaal gebruik van gemaakt. Met korte, krachtige berichten kun je echter een groot deel van uw doelgroep bereiken en daarmee bouwen aan de online community. Doordat er inmiddels zoveel gebruikers zijn, is het van belang om te adverteren, zodat de berichten opvallen tussen alle Tweets.
Sinds 2015 is het mogelijk om ook via Instagram de advertenties door middel van gesponsorde foto’s of video’s. Deze vorm van adverteren is echter niet mogelijk voor alle bedrijven omdat hier meerdere eisen aan worden gesteld. Met deze vorm van adverteren kun je gemakkelijk veel volgers krijgen op uw Instagram-kanaal, dit kan handig zijn voor een kledingmerk, nieuw product of een dienst waarvan (bijna) iedereen gebruik kan maken. Daarnaast kan er ook traffic gegenereerd worden naar de website door middel van Instagram-advertenties.
Op LinkedIn kunt u het best zakelijk adverteren. Heeft u een B2B bedrijf? Dan is adverteren op LinkedIn zeker aantrekkelijk. De bedrijven en personen zoeken elkaar via dit kanaal en daarom is ook het kenbaar maken van vacatures erg relevant.
Het bouwen van een Social-Mediacommunity bestaat niet alleen uit social media uitbesteden vandaar dat het ook handig is om te beginnen aan Social Advertising. Bent u ook benieuwd naar wat social media voor uw bedrijf kan betekenen? Wilt u daarbij ook de mogelijkheden met Social Advertising weten? Neem contact op met de Social-Mediaspecialist van Vandaag Multimedia via Info@vandaag-multimedia.nl.
Het uitbesteden van social media biedt bedrijven de mogelijkheid om hun online zichtbaarheid te vergroten zonder dagelijkse tijdsinvestering. Tegenwoordig speelt social media een cruciale rol...
Stap 1
Selecteer op onze website uw marketing dienst & u ziet direct onze voordeelprijs.
Stap 2
Kies een datum en bureau waarbij u de marketing dienst wilt afnemen.
Stap 3
Uw bedrijfsopzet en promotie is in handen bij een van onze erkende en professionals bij u in de buurt.
500+ aangesloten servicepunten (Marketing bureaus)
3 feedback rondes op alle afgeronde projecten
Gecertificeerde marketing bureaus van Nederland
Op maat toegewezen marketing bureau op basis van uw behoefte
Vaste prijs voor uw totale project
Teksten schrijver NU tijdelijk 20% korting
SEO Copywriting